نوشته شده توسط : محمد

• آموزش و مشاوره در مورد مسائل جنسي       
  دو رويکرد متفاوت نسبت به آموزش بهداشت و روابط جنسي وجود دارد. يک دسته از افراد باور دارند که افراد با گرفتن اين آموزشها به برقراري ارتباطات جنسي پرخطر تشويق مي شوند و دسته ديگر عقيده دارند که با دادن آگاهي هاي لازم افراد مي توانند در موقع لزوم از خودشان حفاظت کنند.

 

تحقيقات نظر دوم را تاييد مي کنند چون افراد بخصوص در سن کم از روي کنجکاو ي به دنبال تجربه کردن رابطه جنسي مي روند. برخي افراد هم بخاطر جلب محبت طرف مقابل به رابطه جنسي تن مي دهند.

با آموزشهاي لازم در مورد اندام هاي تناسلي، تفاوت هاي زن و مرد، روابط جنسي، اعتماد به نفس و مهارتهاي زندگي مي شود درصد اينگونه ارتباطات را به حداقل رساند. اما اين مهم است که اين آموزش ها مطابق با سن، جنسيت، ارزش هاي فرهنگي و اعتقادي افراد باشد.  مشکلات جنسي در تمامي جوامع کم و بيش شبيه به هم هستند. تنها نگرش جوامع مختلف نسبت به مسائل جنسي مختلف و روابط و رفتارهاي جنسي مورد قبول و غير قابل قبول است که نحوه برخورد با اين مشکلات را متفاوت مي کند. مشاوره زوج ها و مشاوره خانواده براي هر فردي، اعم از مجرد و متاهل مي تواند مفيد باشد. مشاوره پيش از ازدواج کمک مي کند افراد شناخت بهتري از خودشان و طرف مقابلشان پيدا کنند که تصميم بهتري بگيرند و مشاوره پس از ازدواج مي تواند به زوج ها کمک کند که با هم ارتباطي راحت تر برقرار کنند و ريشه مشکلات شان را پيدا کنند.     در ايران مشاوران خانواده، مشاوران پيش از ازدواج و مشاوران امور جوانان وجود دارند و مشاوران زوج ها هم بتدريج در حال وارد شدن به صحنه هستند. سئوالي که پيش مي آيد اين است که چه توقعي مي توان از يک مشاور خوب داشت؟           مشاور همانگونه که از اسمش برمي آيد کسي است که بي طرفانه به صحبت هاي شما گوش مي کند، به شما خط نمي دهد و تنها با سئوالاتي که از شما مي پرسد به شما کمک کند که به افکارتان نظم بدهيد. بسياري از مردم، در بيشتر مواقع توصيه و تجويز نمي خواهند و همين که افکارشان را براي شخص بي طرفي بازگو کنند کافي است تا بتوانند تصميمي را که متناسب با شرايط زندگي شان است بگيرند.  معمولا مشاوره بايد متداوم باشد و يک جلسه گرچه مفيد است اما نتيجه لازم را نمي دهد. وظيفه ديگر مشاور اين است که در صورت لزوم بتواند افراد را به متخصصان ديگر ارجاع دهد. بخصوص در مورد مشکلات جنسي که بعضا بايد هم از نظرروحي و هم از نظر جسماني مورد بررسي قرار بگيرند تا بهترين نتيجه را بدهند.

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1007
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

آفتاب زمستان را دست کم نگيريد. نمي‌دانيد از همين نور نصف و نيمه و بي‌رمق چه کارها برمي‌آيد ؟ شايد فقط زير تيغ و برق آفتاب يادتان بيفتد که به داد پوست‌تان برسيد و موقع سوز و سرماي زمستان، فقط دنبال يک جاي گرم براي باز کردن يخ دست و پاي‌تان باشيد. اگر اين طور است، پس توصيه‌هاي متخصصان پوست را بشنويد تا کمي درباره پوست‌تان دچار وجدان‌درد شويد. آن‌ها مي‌گويند هواي خشک زمستان و باد شديد اين فصل، مي‌تواند باعث خشکي، ترک خوردگي و خارش پوست شود. شايد تابش نور خورشيد اين فصل خيلي شديد نباشد، اما بازهم احتمال آسيب ديدن پوست در اثر اشعه ماوراي بنفش وجود دارد؛ به خصوص آسيب به چشم‌ها ممکن است بيشتر شود، چون در زمستان با اين که شدت نور مرئي کم‌تر است و درست به همين دليل، مردمک‌ها گشادترند، اما شدت اشعه ماوراي بنفش نور خورشيد، چندان تفاوتي با تابستان ندارد. البته خوشبختانه راه‌هاي ساده‌اي براي حفاظت از پوست وجود دارد که مي‌توانيم با رعايت آن‌ها سرماي زمستان را از سر بگذرانيم و به روزهاي معتدل بهاري فکر کنيم. متخصصان چه مي‌گويند «حفاظت از پوست در مقابل نور آفتاب، تنها مختص به يک فصل خاص نيست و در تمام سال بايد به فکر محافظت از آن باشيم.» اين را دکتر علي ابراهيمي، استاديار پوست دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه مي‌گويد. او معتقد است، به دليل زاويه تابش در فصل زمستان و همچنين انعکاس نور پس از بارش برف و باران، آفتاب اين فصل بيشتر به پوست صدمه مي‌زند. توصيه اين متخصص پوست، استفاده از ضد آفتاب است، چه در زمستان و چه در بقيه فصل‌هاي سال، به ويژه براي افرادي که پوست خشک دارند يا ورزش هاي زمستاني مي کنند يا مشغول هر فعاليت ديگري در مناطق کوهستاني هستند. چشم هايتان را دريابيد آفتاب زمستان، چشم‌هاي شما را هم به الطاف ويژه‌اش مي‌نوازد. دکتر حسن رزمجو، متخصص چشم، معتقد است استفاده از عينک دودي طبي در فصل زمستان دو خاصيت دارد؛ هم محافظ چشم در برابر نور زننده خورشيد است و هم مانع ورود سرما به درون چشم مي‌شود. او به خبرنگار ايرنا گفته‌است: «بيشتر مردم فکر مي‌کنند کاربري عينک دودي، محدود و مخصوص به فصل تابستان است، درصورتي که استفاده از آن در اين فصل براي جلوگيري از تاثير سوز سرما و به دنبال آن التهاب استخوان‌هاي دور چشم، توصيه مي‌شود.» بهترين رنگ زمينه براي عينک‌هاي دودي طبي از ديد اين متخصص چشم‌پزشکي، زمينه کرمي، قهوه‌اي و خاکستري است. مراقبت از پوست قبل از خارج شدن از منزل پوست دست و صورت خود را با يک لايه از ضد آفتاب و مرطوب‌کننده بپوشانيد. محصولات متنوعي در بازار وجود دارند که ضد آفتاب را با مرطوب‌کننده يا روغن ترکيب کرده‌اند و شما مي‌توانيد از آن‌ها استفاده کنيد. بهتر است ضد آفتابي را انتخاب کنيد که اس-پي-اف آن 15 يا بالاتر باشد. اين کرم به عنوان سدي در برابر عوامل آسيب‌رسان به پوست عمل مي‌کند. بد نيست بدانيد 80 درصد نور خورشيد با انعکاس روي برف به اطراف باز مي‌تابد، در حالي که اين مقدار در مورد خاک 17 درصد است، اين يعني در زمستان بيشتر در معرض هجوم نور خورشيد و طيف مضر اشعه آن هستيم. پس اگر اهل ورزش‌هاي زمستاني و اسکي هستيد، لازم است از ضد آفتاب‌هاي قوي‌تري استفاده کنيد.

 هواي سرد و عوامل ديگر مي‌تواند باعث دردناک شدن و ترک‌خوردگي لب‌ها شود که در نتيجه آن لب‌ها پوسته پوسته شده و قاچ قاچ مي‌شوند. لب‌هاي شما هم نياز به کرم‌هاي ضد آفتاب مخصوص يا چرب‌کننده مانند پماد ويتامين A دارند، وگرنه بايد منتظر قاچ و ترک روي لب‌هاي‌تان هم باشيد. پوشيدن دستکش يادتان نرود. اين دستکش‌ها، ناخن‌هاي‌‌تان را در برابر هواي سرد و خشک حفظ مي‌کنند و از شکنندگي آن‌ها و نيز سوزش وخشکي پوست آن جلوگيري مي‌کنند. علت ديگر خارش و ترک‌خوردگي پوست، گرم کردن بيش از حد و به دنبال آن عرق کردن است. پوشيدن لباس لايه لايه روي هم به شما اجازه مي‌دهد در صورت نياز، براي پيش‌گيري از اين وضع لباس خود را درآوريد. در ضمن بهتر است لباس‌هاي زير شما نخي و گشاد باشد. اگر موقع برف بازي خيس شديد، لباس و کفش‌هاي خيس خود را فورا درآوريد. اين کار از تحريک و سوزش پوست شما جلوگيري مي‌کند. مالش روزانه سطح پوست با پنبه يا پارچه مرطوب، سلول‌هاي مرده پوست را پاک مي‌کند و مانع بسته شدن منافذ آن مي‌شود. با اين حال استمرار در اين کار، چربي‌هاي لازم براي حفظ رطوبت پوست را، به‌خصوص در زمستان، از بين مي‌برد. وقتي پزشک لازم مي‌شود اگر محصولات بدون نياز به نسخه پزشک اثربخش نبود، همه اين کارها را هم انجام داديد و باز حس کرديد پوست‌تان خشک و حساس است، بايد با پزشک مشورت کنيد. هم‌چنين، در صورت افزايش نقطه‌هاي قرمز روي پوست، پوسته پوسته شدن پوست، شکنندگي ناخن‌ها و نيز ترک خوردگي پاشنه پا حتما به پزشک‌تان مراجعه کنيد.

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 842
|
امتیاز مطلب : 139
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

همه ي انسان ها خواهان موفقيت اند.

بعضي افراد هر صبح که بيدار مي شوند، در تلاش براي رسيدن به آن هستند، و در اين راه حتي حاضرند به ضرر و زيان ساير افراد نيز کار کنند.

براي سايرين، کسب موفقيت به نظر غير ممکن مي رسد. آنها تصور مي کنند که فقط افراد کمي قادرند به آن دست يابند و بقيه بايد به همان چيزي که دارند شاد و راضي باشند.

اين حرف ها خيلي هم دور از واقعيت نيست. اگر شما با قصد و هدف ناپاک و اشتباه به دنبال موفقيت باشيد، هيچگاه به آن نخواهيد رسيد. مثل اين است که بدون در دست داشتن نقشه، به شهري غريب سفر کنيد.

زيگ زيگلار مي گويد: "موفقيت مراحل متداوم دارد، يک اتفاق ناگهاني نيست." "يک مسافرت است نه يک مقصد."

جيم روهن موفقيت را اينگونه توصيف مي کند: "...موفقيت بايد به طرف شما بيايد، نه اينکه شما به دنبال آن باشيد."

آيا نقشه ي کار دستتان آمد؟

نبايد براي به دست آوردن آن عجله کنيد، و اين را هم بدانيد که با شانس نيز به دست نمي آيد. موفقيت را از کسي به ارث نمي بريد، و نمي توانيد آن را به زور از کسي بگيريد.

براي دستيابي به موفقيت بايد زماني طولاني به شدت و سختي تلاش کنيد. دستيابي به آن قيمتي دارد و گاهي اوقات قيمتش بسيار بالاست. و معمولاً اکثر افراد آمادگي يا توانايي پرداخت اين قيمت را ندارند.

اگر مي بينيد که خيلي وقت است موفقيت از شما دوري مي کند، بدانيد که ممکن است هدفتان نادرست بوده باشد. بايد قبول کنيد که:

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

پول فقط با کمي حساب کتاب و شانس به دست نمي آيد. براي موفقيت در اين راه فقط شما مهم هستيد. افرادي در اين راه موفق شده اند که خصوصيات اخلاقي ويژه اي داشته اند. در اينجا به چند خصيصه اخلاقي افرادي که در پول درآوردن موفق بوده اند اشاره مي کنيم تا بتواند به پيشرفت شما کمک کند.

1- واقع بين باشيد ــــــــــــــــــــــــــــــــ
واقع بيني راه باريکي است که از بين خوشبيني و منفي گرائي رد مي شود. فرد موفق هميشه واقع بين است، و اين به اين معني است که هيچگاه خود را با بدبيني و منفي گرايي دچار بدبختي نکرده و همچنين با اعتماد خوشبينانه به هر کس يا هر چيز ريسک نمي کند. بيل گيتس را در نظر بگيريد. او زماني که دانشگاه هاروارد را با روياي مايکروسافت ترک کرد، ريسک بزرگي انجام داد. اما اين ريسک کاملاً هم بي پايه و اساس نبود. بيل چيزي را مي دانست که بقيه ما بعدها مي فهميديم: کامپيوترهاي خصوصي اگر نرم افزاري که روي آنها نصب باشد کمي دوستانه تر باشد، در آينده معروف تر و متداول تر مي شوند. ما نمي گوئيم به اندازه بيل گيتس دور انديش باشيد، اما بايد از تصميم گيري هاي او ياد بگيريد. قبل از اينکه تصميم اساسي بگيريد، از خودتان بپرسيد که آيا در اين تصميم گيري واقع بين بوده ايد يا نه. اين کار دشواري است، اما موفق ترين افراد کساني هستند که مي توانند براي لحظه اي دور از خود باشند و موقعيت را ارزيابي کنند.
2- مرد عمل باشيد ـــــــــــــــــــــــــــــــ
 بهترين ايده ها در دنيا اگر به مرحله عمل نرسند کاملاً بي ارزش خواهند بود. اما عمل مثل شمشير دو لبه است چون ممکن است به راحتي فراموش شود. طرز فکري که باعث مي شود افراد موفق از ناموفق مشخص شوند همين مسئله عمل کردن است. يک مرد موفق هيچوقت يک گوشه نمي ايستد تا چيزي اتفاق بيافتد. ممکن است همان سال اول پولي گيرش نيايد، اما هميشه منتظر موقعيت است. اين همان چيزي است که باعث موفقيت ورن بافِت شد. خصوصيت ويژه او خريدن شرکت هاي از ارزش افتاده بود.
3- از روي علاقه يا دانشتان انتخاب کنيد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر شما چيزي را دوست نداريد، خيلي سخت خواهد بود که ديگران را وادار به دوست داشتن آن کنيد. روي چيزي متمرکز شويد که به آن علاقه داريد. هر تعهد مالي به مراحل سخت خواهد رسيد و شما مجبور خواهيد شد اضافه کاري که آن را پيش بيني نمي کرديد داشته باشيد. اما در اين زمان فردي که به کارش علاقه مند است مشکلي نخواهد داشت. اگر روي علاقه تان کار انجام دهيد، اضافه کاري زياد هم برايتان سخت نخواهد بود. در واقع، اگر واقعاً راه درست را انتخاب کرده باشيد، اصلاً احساس نخواهيد کرد که مشغول کار هستيد. لَري اليسون کسي بود که علاقه اش به رياضيات و کامپيوتر را دنبال کرد و توانست انقلابي در پايگاه داده ها بر پا کند و به موفقيت چشمگيري نائل آيد. ممکن است علائق شما در ابتدا زياد جنبه پول درآوردن نداشته باشند، اما به اين معني نيست که ارزش بررسي هم ندارند. گاهي اوقات با دنبال کردن علاقه تان ممکن است از جريان زندگي عقب بيافتيد. افراد زيادي هستند که اين کار را کرده اند. اما هيچ تاجر موفقي تا به حال از جمع پيروي نکرده است. افراد موفق خارج از مردم زندگي مي کنند تا آنها را به حرکت وادارند. اما بايد حواستان باشد که خيلي هم از جمعيت دور نيفتيد.
4- اعتماد به نفس داشته باشيدـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چه تجارتي را بچرخانيد، چه محصولاتي را بفروشيد يا در تلاش براي به پول رساندن ايده تان باشيد، داشتن اعتماد به نفس کليد و رمز اساسي است. اگر اعتماد به نفس نداشته باشيد، زياد پيشرفت نخواهيد کرد. اما فقط اين کافي نيست. اعتماد به نفس باعث مي شود که آدم هاي با ارزش در کنار خود داشته باشيد که به شما براي پيشرفت کمک مي کنند. اين رمز موفقيت جک ولش، رئيس سابق شرکت جنرال الکتريک بود. او کاري کرد که همه ما بايد ياد بگيريم: بهترين افراد را کنار خود قرار داد، هدف را به آنها داد و اجازه داد که کارها را انجام دهند.
5- احساسات را کنار بگذاريد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 به ياد داشته باشيد، اين کار است، مسئله شخصي نيست. بسياري افراد شکست مي خورند چون کار را با مسائل شخصي قاطي مي کنند. ممکن است دوستي به شما بگويد که ايده تان اصلاً به درد نمي خورد. به جاي اينکه حالت دفاعي به خود بگيريد، ببينيد چرا او چنين حرفي زده است. و هيچگاه اجازه ندهيد که انتقاد ديگران شما را سست کند. هر چه موفقيت بيشتري به دست آوريد، انتقاد هاي بيشتري هم به سمت شما خواهد بود.
 موفق باشيد ! ــــــــــــــــــــــ
 بسيار خوب، شما همه اين خصوصيات را در خود نمي بينيد؟ اشکالي ندارد. فقط افراد کمي هستند که تمام اين خصوصيات را در خود دارند. نکته مهم اين است که نقاط ضعف خود را پيدا کنيد. اگر در يک مسئله ضعيف هستيد، با خود صادق باشيد و آن ضعف را برطرف کنيد. يا شريکي پيدا کنيد که بتوانيد به او اعتماد کنيد و نقاط ضعف و قدرتتان را نشان دهد.

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1073
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 5 قدم تا قلب سالم

 
 

پزشکان معتقدند با تغییر سبک زندگی می‌توان از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر ۵۸ میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری‌های قلبی بقیه مردم نیز نیازمند آموزش‌های پیشگیری از این بیماری هستند.

دکتر هولی‌آنارسون، مدیر مرکز و امداد قلب در انستیتو پرلمند در بیمارستان نیویورک معتقد است ۵ راهی که منجر به سلامت قلب می‌شوند عبارتند از:
۱- میزان فشارخون‌تان را بدانید:
از دکترتان بخواهید میزان فشارخون، کلسترول و تری‌گلیسیرید مجاز شما را اعلام کند.

۲- ورزش کنید:
حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در اکثر روزهای هفته ریسک مرگ نابهنگام را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. فعالیت بدنی علاوه بر کاهش فشارخون، کلسترول، تری‌‌گلیسیرید و استرس، باعث تقویت حافظه و روحیه و خواب راحت می‌شود.

۳- بخندید:
۱۵ دقیقه خندیدن با ۳۰ دقیقه تمرین ایروبیک که باعث سلامت قلب می‌شود برابر است. تحقیقات نشان داده خندیدن باعث تحریک مغز و ترشح هورمونی می‌شود که درد و نگرانی را کاهش و کارکرد رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد.

۴- به اندازه دور کمرتان توجه کنید:
توجه به اندازه دور کمرتان خیلی موثر است. چون رابطه مستقیمی با افزایش فشارخون، کلسترول و ابتلا به دیابت دارد.

۵- خواب کافی داشته باشید:
کمبود خواب باعث افزایش فشارخون و استرس، پرخوری و کاهش متابولیسم بدن می‌شود

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1031
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
» ایا میدانستید ؟؟؟
 
 

آیا میدانستید که طولانی ترین لباس عروس دنیا به طول ۱۰ متر است ؟

آیا میدانستید که روز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است ؟

آیا میدانستید که جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن شیشه و چاپگرهای لیزری را زنان اختراع کردند ؟

آیا میدانستید که تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند ؟

آیا میدانستید که فیل ها تنها جانورانی هستند که قادر به پریدن نیستند ؟

آیا میدانستید که بطور متوسط، مردم آنقدر از عنکبوتها میترسند که نمیتوانند آنها را بکشند ؟

آیا میدانستید که مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود سقوط میکند ؟

آیا میدانستید که صندلی الکتریکی توسط یک دندانپزشک اختراع شد ؟

آیا میدانستید که استفاده از هدفون در هر ساعت باکتریهای موجود در گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش میدهد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که زنان تقریبا ۲ برابر مردان چشمک می‌زنند ؟

آیا میدانستید که انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

آیا میدانستید که لئوناردوداوینچی قیچی را اختراع کرد ؟

آیا میدانستید که هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود ؟

آیا میدانستید که مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست می‌افتند ؟

آیا میدانستید که هر انسانی در طول زندگی‌اش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب می‌خورد ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که کشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوخت فقط ۱۵ متر حرکت می‌کند ؟

آیا میدانستید که بهترین سایت تفریحی و سرگرمی راد اس ام اس دات کام است ؟

آیا میدانستید که هر آمریکایی به طور میانگین ۲ کارت اعتباری دارد ؟

آیا میدانستید که حشراتی مانند مورچه و زنیور هم دیکتاتوری دارند ؟

آیا میدانستید که اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد ؟

آیا میدانستید که سریع ترین جت دنیا دارای سرعت ۳۶۰۰ کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که خطر ابتلا به آنفلوانزای مرغی ۱ بر ۱۰۰ میلیون میباشد ؟

آیا میدانستید که دروان حاملگی کرگدن به ۴۹۰ روز است ؟

آیا میدانستید که پستانداران بغیر از انسان و میمون، رنگها را بدرستی تشخیص نمیدهند ؟

آیا میدانستید که مونالیزا فاقد ابرو میباشد زیرا در دوران رنسانس تراشیدن ابرو مد بوده است ؟

آیا میدانستید که تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر میگردند ؟

آیا میدانستید که نوشابه های زرد رنگ زیانبارتر از نوشابه های سیاه رنگ هستند ؟

آیا میدانستید که شش چپ اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید ؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی میباشد ؟

آیا میدانستید که مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد ؟

آیا میدانستید که جمعیت میمون های هند بالغ بر ۵۰ میلیون می باشد ؟

آیا میدانستید که تعداد چشمان عقربها به ۱۲ عدد میرسد ؟

آیا میدانستید که اثر سیب در بیـدار نـگـهـداشتن افـراد در شـب بـیشـتر از قـهــوه و کافئین است ؟

آیا میدانستید که فاصله سطح کره زمـیـن تـا مـرکز آن حدود ۶۳۷۰ کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که اغلب ماتیکها حاوی فلسهای ماهی میباشند ؟

آیا میدانستید که دارچین بسیار کشنده است و اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود باعث مرگ میشود ؟

آیا میدانستید که فقط یک نفر از ۱ میلیارد نفر بیش از ۱۱۶ سال عمر می‌کند ؟

آیا میدانستید که عمومی ترین نام در دنیا محمد است ؟

آیا میدانستید که بلندترین زن دنیا ۲۳۶ سانتی متر قد دارد ؟

آیا میدانستید که در دنیا از هر ۵ نفر ۴ نفر موهایش تیره میباشد ؟

آیا میدانستید که خرس کوالا هرگز آب نمی‌نوشد و آب مورد نیاز خود را با خوردن برگ گیاهان تامین می‌کند ؟

آیا میدانستید که دریاچه بایکال کهنسالترین دریاچه دنیا است، قدمت آن به ۷۰ میلیون سال میرسد ؟

آیا میدانستید که اسکیمو‌ها هم از یخچال استفاده می‌کنند، منتها برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن ؟

آیا میدانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند ؟

آیا میدانستید که دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یک چشمشان را باز می‌گذارند ؟

آیا میدانستید که حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در کلمات بکار می‌رود در حالیکه حرف Q کمترین کاربرد را دارد ؟

آیا میدانستید که یک گالن روغن سوخته، می‌تواند تقریبا یک میلیون گالن آب تمیز را آلوده کند ؟

آیا میدانستید که داغ ترین نقطه کره زمین در “دالول” اتیوپی است. در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به ۹۴ درجه فارنهایت می رسد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثر انگشت اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که حس بویای مورچه برابر با حس بویای سگ است ؟

آیا میدانستید که اعصابی که در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصه زمین تا ماه است ؟

آیا میدانستید که در انگلیس قدیم قانون بود که شما نباید همسرتان رابا چیزی ضخیمتر از شصتتان بزنید ؟

آیا میدانستید که کتاب رکودهای گینس، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه ۸ دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟

آیا میدانستید که دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند ؟

آیا میدانستید که هر بار که یک تمبر را میلیسید ۱۰٫۱ کالری انرژی مصرف می‌کنید

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1038
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

 

آیا میدانید : کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

آیا میدانید : هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

آیا میدانید : مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

آیا میدانید : کانادا یک واژه هندی به معنی “روستای بزرگ” میباشد.

آیا میدانید : ۱۰ درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

آیا میدانید : ۱۱ درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

آیا میدانید : از هر ۱۰ نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

آیا میدانید : ۹۸ درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.

آیا میدانید : یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف میکند.

آیا میدانید : رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمیگردد.

آیا میدانید : قلب والها تنها ۹ بار در دقیقه میتپد.

آیا میدانید : چیتا قادر است در حداکثر سرعت خود گامهایی به طول ۸ متر بر دارد.

آیا میدانید : شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند.

آیا میدانید : عمر سنجاقکها تنها ۲۴ ساعت میباشد.

آیا میدانید : مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد.

آیا میدانید : روشنایی قرص کامل ماه ۹ برابر هلال ماه میباشد.

آیا میدانید : یک خرس بالغ قادر است با سرعت یک اسب بدود.

آیا میدانید : اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

آیا میدانید : کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

آیا میدانید : قلب میگو در سر آن واقع است.

آیا میدانید : گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

آیا میدانید : دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

آیا میدانید : سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

آیا میدانید : آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

آیا میدانید : تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

آیا میدانید : عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

آیا میدانید : تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

آیا میدانید : موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

آیا میدانید : فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

آیا میدانید : بهترین و برترین سایت تفریحی و سرگرمی راد اس ام اس هست ؟

آیا میدانید : جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

آیا میدانید : ۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

آیا میدانید : قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

آیا میدانید : بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

آیا میدانید : موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

آیا میدانید : درتمام انسانهای کره زمین ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

آیا میدانید : ۹۸٫۵ % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

آیا میدانید :  قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

آیا میدانید :  لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

آیا میدانید : سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند.

آیا میدانید : ۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

آیا میدانید : در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

آیا میدانید : اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

آیا میدانید : ۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

آیا میدانید : موشهای صحرایی سالانه ۱/۳ منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود میسازند.

آیا میدانید : ۲/۳ آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد.

آیا میدانید :  ۲/۳ اعدامهای جهان در کشور چین بوقوع می پیوندد.

آیا میدانید : سرود اصلی کشور یونان متشکل از ۱۵۸ بیت میباشد.

آیا میدانید : تمساح ها قادرند آرواره های خود را با نیروی ۱۳۰۰ کیلو گرم ببندند.

آیا میدانید : یک گاو بطور متوسط سالانه ۲ هزار و ۳۰۰ گالن شیر تولید میکند.

آیا میدانید : سگهای شهری بطور متوسط ۳ سال بیشتر از سگهای روستایی عمر میکنند.

آیا میدانید : در امریکا سالانه ۱۵ نفر بر اثر گاز گرفتگی توسط سگها جان خود را از دست میدهند.

آیا میدانید : ۷۰% فقرای جهان را زنان تشکیل میدهند.

آیا میدانید : نور خورشید ۸٫۵ دقیقه طول میکشد تا به زمین برسد.

آیا میدانید : خودروسازی بزرگترین صنعت در جهان میباشد.

آیا میدانید : در هر ۲ هفته یک زبان در جهان منقرض میگردد.

آیا میدانید : ون گوگ در طول حیات خود تنها یکی از نقاشیهای خود را بفروش رساند.

آیا میدانید : گربه های خانگی ۷۰% وقت خود را در خواب سپری میکنند.

آیا میدانید : پلنگها قادرند تا ارتفاع ۵ متری به بالا بپرند.

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1087
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
 

دیابتی ها گوجه فرنگی بخورند

گوجه فرنگی از نظر داشتن ماده ای موسوم به لایکوپین بسیار غنی است.

لایکوپین یک آنتی اکسیدان و ضد سرطان است. لایکوپین عامل رنگ سرخ گوجه فرنگی است.

لایکوپین یکی از عوامل مقابله کننده با سرطان پروستات است.

لایکوپین در خنثی کردن رادیکالهای آزادی نقش دارد که به سلولها آسیب می رساند و بیماری ها را در بدن گسترش می دهد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد لایکوپین در مقابله با بیماری های مرتبط با کهولت سن نیز موثر است.

لایکوپین در مقابله با بیماری دیابت و بیماری های قلبی نیز تاثیرات بسیار خوبی دارد.

علاوه بر گوجه فرنگی، هندوانه نیز از نظر دارا بودن لایکوپین بسیار غنی است

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1004
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد


 اصلاً فکر کردين چرا بيشتر حجم بدن آدما آبه؟!
چون براي زنده بودن و زندگي کردن، بهش نياز دارند!

- آب ترکيبي از هيدروژن و اکسيژنه. مايع ، روان، در جريان و متحرکه! سنگينه... اما خيلي چيزا روش سبک ميشن. بر آتش غلبه دارد. اگه راکد بمونه ، به باتلاق تبديل مي‌شه!

انسان هم در حرکته که قوي مي‌شه ، در تغييره که استعداد‌هاش نمود پيدا مي‌کنه ، مي‌تونه بر خشمش غلبه کنه و يا مي‌تونه با حرفاش ، خشمي رو فرو بنشانه. ومثل آب اگه راکد بمونه ، بي‌استفاده شده و مي‌ميره!

- آب وقتي از بين ذرات سنگ و شن و ماسه عبور مي‌کنه، زلال و شفاف مي‌شه. خنک مي‌شه و انرژي مي‌گيره.

انسان هم وقتي سختي مي‌کشه ، نرم مي‌شه. ملايم و اصيل به اصلش برمي‌گردد. خالص مي‌شه و انرژي جديد براي ادامه‌ي زندگي پيدا مي‌کنه.

 - آب به اشکال مختلف ظرفي که درونشه ، در مي‌آد. مواد براي تبديل شدن، بهش نياز دارند.

آدمي هم مي‌تونه با محيط‌هاي مختلف، سازگاري پيدا کنه و خيلي جاها وجودش، يه نيازه بدون وجودش، خيلي کار انجام نمي‌شه.

 - آب خاصيت پاک‌کنندگي داره.

انسان اگه خودش داراي روح پاکي باشه، مي‌تونه با اعمال و رفتارش، ديگران رو هم پاک کنه.

 - آب مي‌تونه شيرين، تلخ يا شور بشه.

آدما گاهي خوش‌اخلاق و گاهي بداخلاق مي‌شن و گاهي هم با تکرار مکررات، شور مي‌شن.

 - آب گاهي توي آسمونه و گاهي روي زمين و گاهي هم زيرزمين. گاهي قطره مي‌شه و گاهي دريا. از بين نمي‌ره، فقط تبديل مي‌شه.

انسان هم چه روحي و چه جسمي، مدام تغيير رويه ورفتار مي‌ده. گاهي به اندازه‌ي قطره، کوچيک مي‌شه و گاهي به اندازه‌ي دريا، عظيم. گاهي تا عرش مي‌ره و گاهي زميني مي‌شه.

- نور در آب شکسته مي‌شه. آب در عين حالي که رنگ نداره اما نور رو مي‌شکنه و هفت رنگ ازش به‌وجود مي‌آره.

انسان هم مي‌تونه کاراي خارق‌العاده انجام بده. مي‌تونه با رفتارهاي متفاوت، رنگ‌هاي مختلفي به خودش بگيره. هم‌چنين از رنگ‌ها انرژي بگيره.

 - آب قدرت شفا‌دهي دارد. خالصش، زيباست. خالصش به حالت بخار در مي‌آد و هم‌چنين وقتي منجمد مي‌شه، خالص مي‌شه.

انسان هم مي‌تونه انرژي شفا‌دهي خود رو منتقل کنه و وقتي سختي مي‌بينه و خالص مي‌شه، واقعا زيبا و دوست داشتني مي‌شه.

 - آب در اثر انعکاس نور، آيينه مي‌شه و همه‌چي رو درونش نمايش مي‌ده. رنگ‌ها و ناخالصي‌ها تا حدودي اثر مفيدش رو کمتر مي‌کنند.

آدمي هم اگه بخواد ، مي‌تونه مانند آيينه ، زيبايي‌ها يا زشتي‌هاي جهان و آدماي ديگه رو منعکس کنه. مي‌تونه واقعيت رو نشون بده.

- آب بلورهاي خالصش، به اشکال زيباي هندسي در مي‌ آيد و تحت‌تاثير خوبي و بدي قرار مي گيره.

انسان هم روح و جسمش ، تحت تاثير خوبي و بدي قرار مي‌گيره در نتيجه هاله‌ي اطرافش ، به رنگ‌ها و اشکال مختلفي در مي‌آد.

 - آب صبوره، بسيار صبور... از سنگ هم قدرت بيشتري داره. آروم‌آروم و کم‌کم، سنگ‌ها رو خرد مي‌کنه. کوه به اون محکمي و بزرگي رو مي‌شکنه و ذراتش رو با خودش مي‌بره.

آدمي اگه بخواد ، بسيار صبور و مقاومه و با تلاش ، کوه رو هم جدا مي‌کنه.

 - آب زندگي بخشه و هر چه خالص‌تر در هر جا وجود داشته باشه، باعث شادي و آرامشه.

و آدمي اگه خالص و يک انسان به تمام معنا باشه، در هر جا باعث آرامش بقيه‌ي موجوداته!

فکر نمي‌کنيد آدما هم، چون بيشتر حجم بدن‌شون آبه ، زماني مي‌تونند متعادل باشند که ويژگي‌هاي آب رو به خود بگيرند؟!

 

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1088
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد


. آیا می‌دانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود وافراد بعد از خوردن غذا بشقاب‌هایشان را هم می‌خورند.

. آیا می‌دانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می‌باشند و بزرگتر می‌شوند.

. آیا می‌دانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می‌باشد.

. آیا می‌دانستید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

. آیا می‌دانستید که بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق‌ترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر می‌رسد.

. آیا می‌دانستید که فقط پشه ماده نیش می‌زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می‌کند.

. آیا می‌دانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

. آیا می‌دانستید مقاومت موش صحرایی در برابر بی‌آبی بیشتر از شتر است.

. آیا می‌دانستید جمعیت میمون‌های هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

. آیا می‌دانستید یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان در اختیار دارد.

. آیا می‌دانستید ۳۵۰ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

. آیا می‌دانستید نوشابه‌های زرد رنگ، زیانبارتر از نوشابه‌های سیاه رنگ هستند.

. آیا می‌دانستید شش چپ، اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید.

. آیا می‌دانستید تعداد سلولهای گیرنده بویایی در سگهای معمولی، یک میلیارد و در سگهای شکاری،۴ میلیارد عدد است

. آیا می‌دانستید رشد کودک در بهار بیشتر است.

 

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 1013
|
امتیاز مطلب : 91
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

   3 3 دانستنی های بامزه:  3 3

ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است !

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 995
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

96درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد.
مخترع صندلی الکتریکی یک دندانپزشک بوده است.
الماس داخل اسید نیز حل نمی شود . تنها چیزی که می تواند الماس را از بین ببرد گرما و حرارت شدید است.
اثر انگشت جنین انسان در ماه سوم بارداری مادر شکل می گیرد.
ماه کامل ، 9مرتبه درخشانتر و پرنورتر از ماه نیمه است.
تخم مرغ کاملا پخته به چرخش در می آید ، در حالی که تخم مرغ خام یا عسلی نمی چرخد.
انسان هایی که کمبود خواب دارند زود تر از افرادی که دچار مشکل گرسنگی هستند می میرند پس از ده روز بی خوابی مرگ به سراغ افراد می آید ، در حالی که چندین هفته به طول می انجامد تا گرسنگی انسانی را از پای در آورد.
اگر شبها یک چهارم سیب زمینی خام را داخل کفشها قرار دهید چرم نرم میشود و روز بعد تمیز خواهد بود و بویی خوب می دهد.
بررسی های جدید نشان می دهد که وقتی مردها گرسنه هستند تمایل زیادی به خوردن مواد غذایی شور و چرب از خود نشان می دهند در حالی که زن ها در حین گرسنگی ، تمایل بیشتری به خوردن شکلات دارند.
قرار دادن چند دانه برنج در نمکدان ، مانع چسبیدن نمکها به هم می شود .
بزرگترین عامل چربی خون کشیدن سیگار است .
روزانه با غذای معمولی به ویژه صبحانه مقداری مغز گردو بخورید . نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق را در تمامی طول عمر به کمترین درجه یا صفر کاهش خواهد داد بلکه میزان کلسترول خون را نیز تحت کنترل در خواهد آورد .
آیا می دانستید که برج ایفل 1792پله دارد .
برای گرفتن زیادی نمک غذا می توان قطعه ای سیب زمینی میان آن گذاشت و بیست ثانیه صبر کرد تا نمک زیادی را به خود جذب کند .
افزایش میزان فسفر در خون میتواند باعث جدا شدن کلسیم از استخوان ها شود که در نهایت باعث ضعیف شدن استخوانها و شکسته شدن آنها میشود .
دوش گرفتن در بعد از ظهر مفرح و نیرو بخش است . این زمانی است که رگ های شما بیشتر برای گشاد شدن مستعدند . بنا بر این بهترین زمان برای دفع سموم بدن است .
دو کشور چین و آمریکا بیشترین تولید کننده سیــــر در دنیا را دارند .
مطالعات جدید نشان میدهد مصرف همزمان ویتامین های" ای و سی " ممکن است در کاهش ابتلای افراد به بیماری آلزایمر موثر است .
هر 186 هزار سال یکبار ، کره زمین کاملا" به زیر آب فرو میرود و تمامی زمین پوشیده از آب میشود و دوباره بعد از مدتی سر از آب بیرون می آورد .
فرو کردن چند حبه سیر خام در خاک گلدان باعث دور کردن حشرات از دور گلدان می شود .
یک بررسی نشان داده خانواده‌هایی که در آنها مصرف روزانه یک لیوان شیر به صورت عادت درآمده است، فرزندانی شاداب و باهوش دارند .
تخم مرغ را در ظرف آب نمک قرار می دهیم . اگر ته نشین شد سالم است . در غیر اینصورت خراب است .
عسل به کمک دیاستازهایش چربی‌های اطراف قلب را آب می‌کند به همین دلیل مصرف آن به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌شود .
خوردن روزانه چهار قاشق عسل باعث ایجاد آنتی اکسیدان بیشتری در خون می شود و در نتیجه از گرفتگی رگها جلوگیری می شود .
در سال 1976 میلادی ، در طول نا آرامی های داخلی در بیروت ، گروهی نظامی به بریتیش بانک خاور میانه حمله کردند و گاوصندوق هائی که در هر یک بین نه تا بیست و دو میلیون دلار بود را بسرقت بردند .
رودخانه گنگ برای هندوها بسیار مقدس است و هر سال مردم زیادی برای پاک شدن و تطهیر ، خود را در آن می شویند ، در حالی که فاضلاب صد شهر و روستا و میلیونها تن مواد سمی و زاید کارخانه ها به طور مستقیم وارد این رودخانه می شود


 

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

 

آیا میدانستید ؟ !


گروه اینترنتی پرشین استار | www.5ShanbeShab.Com

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانستید که شیرینی تنها مزه ای است که جنین در رحم مادر هم می فهمد ؟

آیا میدانستید که زنبور عسل ۵ چشم دارد که ۲ تا اصلی در بغل سر و ۳ تا بر روی سر اون قرار داره ؟

آیا میدانستید که بیست درصد آب شیرین جهان میان آمریکا و کانادا قرار دارد ؟

آیا میدانستید که مورچه در مایکروویو زنده میماند ؟

آیا میدانستید که خوردن ۱ سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟

آیا میدانستید که کره زمین از ۱۰۲ عنصر بوجود آمده و این ۱۰۲ عنصر در بدن انسان وجود دارد ؟

آیا میدانستید که در هر ثانیه ۵۰۰۰ بیلیون بیلیون الکترون به صفحه TV برخورد میکند تا تصویر را ایجاد کند ؟

آیا میدانستید که گرمترین نقطه جهان نقطه ای بنام گندم بریان در کویر لوت ایران با ۷۵ درجه گرما می باشد ؟

آیا میدانستید که استرس تا ۵ برابر سیستم ایمنی بدن را پایین میآورد ؟

آیا میدانستید که حس بویایی خرس تقریبا صد برابر قوی تر از انسان است ؟

آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیشتر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندانهای کودکان نقش دارد ؟

آیا میدانستید که پروانه ها، چشم های مرکب دارند که تعداد آنها گاهی به هیجده هزار می رسد ؟

آیا میدانستید که در برج ایفل دو میلیون و نیم پیچ به کار رفته است ؟

آیا میدانستید که طول رگهای بدن انسان پانصد و شصت هزار کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که زیباترین مجسمه تاریخ ایران مجسمه برنزی نادر شاه افشار است ؟

آیا میدانستید که حس بویایی انسان قادر به دریافت و تشخیص ده هزار بوی متفاوت است ؟

آیا میدانستید که کشور ایران هفدهمین کشور وسیع دنیاست ؟

آیا میدانستید که مرد در قیاس با زن مى‌تواند حروف ریزترى را بخوانند ولی شنوایى زن بهتر از مرد است ؟

آیا میدانستید که مروارید در سرکه حل می شود ؟

آیا میدانستید که یک پنجم اکسیژنی که مصرف می کنیم توسط مغز مصرف می شود ؟

آیا میدانستید که انسانی با عمر متوسط بیش از ۱۶۳ میلیون لیتر هوا استنشاق می کند ؟

آیا میدانستید که تعداد دهانه های آتشفشان سطح مریخ چهار برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که بیش از ۱۵ هزار نوع برنج وجود دارد ؟

آیا میدانستید که پر مصرف ترین دارو در جهان قرص آرام بخش "والیوم" است ؟

آیا میدانستید که سی برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می کنند، در زیر خاک مدفون شده اند ؟

آیا میدانستید که در یك سانتی متر از پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مویرگ وجود دارد ؟

آیا میدانستید که رشد كودك در بهار بیشتر است ؟

آیا میدانستید که برای اخم کردن باید 43 ماهیچه را به کار گیرید ولی برای لبخند زدن تنها حدود 17 ماهیچه به کار می افتد ؟

آیا میدانستید که هر دو هزار اخم، یک چروک بر روی صورت ایجاد می کند ؟

آیا میدانستید که در هر سال، یک انسان در حدود 6 میلیون و دویست و پنج هزار بار پلک می زند ؟

آیا میدانستید که یک انسان عادی روزانه یک لیتر بزاق دهان ترشح می کند که میزان آن در طول کل عمر او به 10 هزار گالن خواهد رسید ؟

آیا میدانستید که قلب یک انسان معمولی در بازه عمر او در حدود 3 هزار میلیون بار می تپد و 48 میلیون گالن خون را به رگ ها پمپاژ می نماید ؟

آیا میدانستید که اسب‌ها در مقابل گاز اشك آور مصون‌اند ؟

آیا میدانستید که مساحت دریاچه ارومیه 6 هزار كیلومتر مربع و عمیق‌ترین جای آن 14 متر است ؟

آیا میدانستید که نعناع سكسكه و تنگی نفس را شفا می‌دهد ؟

آیا میدانستید که در یک بوسه یک دقیقه ای 26 کالری سوخته می شود ؟

آیا میدانستید که افراد باهوش داراى روى و مس بیشترى در موهایشان هستند ؟

آیا میدانستید که جوانترین پدر و مادر جهان یک زوج ۸ و ۹ ساله بودند ؟

آیا میدانستید که نخستین رمانى که توسط ماشین تایپ نوشته شد، تام سایر بود ؟

آیا میدانستید که ایرانی ها روزانه بطور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نـمیخورند ؟

آیا میدانستید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب میباشد ؟

آیا میدانستید که ایرانیان در آمریکا فرهیخته ترین افراد جامعه آمریکا هستند ؟

آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی میشمارند ؟

آیا میدانستید که مصرف زغال اخته از تنگی عروق خون جلوگیری میکند ؟

آیا میدانستید که در امریکا پول از کاغذ درست نشده بلکه از کتان ساخته شده است ؟

آیا میدانستید که والت دیسنی از موش می ترسید ؟

آیا میدانستید که عمر سنجاقكها تنها 24 ساعت می باشد ؟

آیا میدانستید که سردترین نقطه بدن کف پا و با دمای 30 درجه سانتیگراد است ؟

آیا میدانستید که جنین انسان میتواند بعد از هفته هفدهم خواب ببیند ؟

آیا میدانستید که قدرت بینایی جغد 82 برابر قدرت بینایی انسان است ؟

آیا میدانستید که اگر انسان 15 درصد آب بدن خود را از دست بدهد ممکن است بمیرد ؟

آیا میدانستید که شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است ؟

آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است ؟

آیا میدانستید که شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت می‌کند ؟

آیا میدانستید که هر عنکبوت تار مخصوص به خود را دارد و تارهای آنها هرگز شبیه به هم نیستند ؟

آیا میدانستید که مار ناشنواست و به وسیله ارتعاشات دریافتی از زمین میتواند محیط اطراف خود را درک کند ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که چرا با وجود شور بودن اشک چشم، چشم ما هنگام گریه کردن نمی‌سوزد ؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.5ShanbeShab.Com

جالب است که وقتی کمی از آب شور دریا به چشم ما می‌خورد، چشممان می‌سوزد، اما هنگام گریه این طور نمی‌شود. دلیل این اتقاق یک اصل علمی طبیعت است:

وقتی دو مایع مقدار نمک یا به اصطلاح شوری یکسان نداشته باشند، به محض اینکه با یکدیگر برخورد می‌کنند، مایعی که نمکش کمتر است سعی می‌کند به طرف مایعی که نمک بیشتری دارد حرکت کند.
آب دریا حدود شش برابر شورتر از آب موجود در سلول‌های چشم‌ ماست. وقتی آب شور دریا به چشم ما می‌خورد، آب درون سلول‌های چشم به طرف آب شور دریا حرکت و به بیرون تراوش می‌کنند. بنابراین سلول‌های چشم خشک می‌شوند و ما احساس سوزش چشم می‌کنیم. اما هنگام گریستن این اتفاق نمی‌افتد، چون مقدار نمک اشک، درست به اندازه نمک آب سلو‌ل‌های چشم است و آب درون سلو‌ل‌ها سر جایشان باقی می‌مانند و چشم ما دچار سوزش نمی‌شود.

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

کی از مشکلاتی که من از دیرباز داشتم، بستن کراوات بوده. ولی بالاخره با استفاده از تصویر زیر و چند تا  فیلم آموزشی بالاخره موفقبه بستن کراوات شدم. حالا شما هم از این تصویر و این چند تا فیلم استفاده کنید که حتما موفق میشید !

 

بستن کراوات

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 930
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 
 
خرسي كه يوگا كار مي‌كند!


http://blogphotos.cybertranslator.idv.tw/kaleidoscope/2010/09/yoga-bear-2.jpg


يك خرس قهوه‌اي ماده در باغ وحش فنلاند هر روز 15 دقيقه حركات يوگا انجام مي دهد.

به گزارش ايسنا، "سانترا" خرس ماده‌اي كه هم‌اكنون در باغ وحش آهتاري ساكن است هر دو پاي خود را مي‌كشد و با حفظ تعادل بدن پاهايش را تا نزديك گوش‌هايش بالا مي‌آورد.

 به گزارش روزنامه ركس فيچر، تصوير حركات جالب اين خرس خوش‌ذوق توسط يك عكاس آماتور تهيه شده است.

متا پنسا عكاس اين تصاوير جالب مي‌گويد: حركات "سانترا" درست مانند انسان‌ها در هنگام انجام حركات يوگا، ساده، آرام و با تمركز است.

پنسا مي‌گويد: سانترا به دقت اين كار را انجام مي‌دهد و واقعا صورت خود را مستقيم نگه مي‌دارد و خيلي جدي و آرام چشم‌هايش را نيمه باز نگه داشته و تمركز مي‌كند. او در اين مدت 15 دقيقه طوري رفتار مي‌كند مثل اينكه اصلا توجهي به ديگران ندارد.

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 873
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
عجیب ترین مکان های ورزشی


L00900372635.jpg

 

در سنگاپور مقامات مساله كمبود جا برای احداث یك استادیوم فوتبال را به خوبی حل كردند. آنها یك زمین فوتبال را روی یك پلات فورم شناور كاملا فولادی ساختند. طول زمین 110 متر و عرض آن 83 متر بوده و می تواند 1070 تن وزن معادل وزن 9000 نفر را تحمل كند. جایگاه تماشاگران ظرفیت 30 هزار نفر را دارد. این استادیوم فوتبال شناور در سال 2012 تكمیل می شود.

 

L00900372665.jpg

 

دلیلی ندارد ماموریت فضایی مانع ورزش كردن یك فضانورد شود. سونیتا ویلیامز فضانورد آمریكایی كاملا از این مساله آگاه بود. او در روز 16 آوریل 2007 از فاصله دور یا به عبارت بهتر از ایستگاه فضایی بین المللی در مسابقه مشهور دوی ماراتن بوستون شركت كرد. سونیتا روی یك تردمیل مسافت 42 كیلومتر و 195 متر را در زمان 4 ساعت و 24 دقیقه پیمود و به گفته برگزاركنندگان دوی ماراتن بوستون به مقام چهارده هزارم دست یافت.

 

L00900372719.jpg

 

در ماه اوت سال 2001 به ابتكار باشگاه آندیانو بولیویانو یك گروه از راهنمایان بولیویایی سلسله جبال آند مرتفع ترین مسابقه فوتبال تاریخ را برگزار كردند. 22 بازیكن و داور مسابقه در قله آتش فشان ساخاما به ارتفاع بیش از 6500 متر دیداری در دو وقت 20 دقیقه ای را برگزار كردند. جالب اینكه آنها برای صعود به قله ساخاما 3 روز وقت صرف كرده بودند.

 

L00900372741.jpg

 

در سال 2005 راجر فدرر و آندره آغاسی در محل باند فرود هلی كوپتر برج العرب دبی در ارتفاع 321 متری مرتفع ترین دیدار تنیس تاریخ را به نمایش گذاشتند.

 

L00900372772.jpg

 

بازی گلف روی برف ، چرا كه نه؟ هر سال در ناحیه مژو در فرانسه اسنو گلف كاپ این مسابقه را برگزار می كند. فیلیپ گیلهم در 7 دسامبر 2008 در آلپ شمالی در ارتفاع 4705 متری به بازی گلف برداخت.

 

L00900372800.jpg


در 4 ژانویه 2009 رافائل نادال و راجر فدرر روی سطح یك لنج در خلیج دوحه در آب های خلیج فارس یك دیدار تنیس را برگزار كردند. علی رغم اینكه ابعاد زمین مسابقه كوچكتر از استاندارد بود با این حال دو تنیسور برتر جهان از این تجربه لذت بردند.

L00900372825.jpg


دوچرخه سواری كراس در شیب های تند و تیز كوه های راكی در ایالت یوتا در آمریكا می تواند بسیار پر هیجان باشد.


L00900372856.jpg

 

دبی ، بیابان و آفتاب سوزانش و پیست اسكی اش! «اسكی دبی» بزرگترین پیست اسكی سرپوشیده جهان در قلب بیابان است كه در نوامبر 2005 افتتاح شد.



 

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 904
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

هیچ کس نمی داند چرا صدای اردک ها اکو ندارد.

یک سوسک حمام می تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.

لئوناردو داوینچی می توانست با یک دستش بنویسد و با دست دیگرش نقاشی کند.

وقتی شخصی در سریلانکا سرش را از طرفی به طرف دیگر تکان می دهد یعنی " باشه "

یکی از شگفتی های ریاضی این است که وقتی عدد 111111111 را در خودش ضرب کنی جواب می شود : 12345678987654321

چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

اگر بصورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده اید.

کشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوختی که می سوزاند فقط یک و نیم متر حرکت می کند.

فقط یک نفر از یک میلیارد نفر بیش از 116 سال عمر می کند.

روز تولد شما حداقل با 9 میلیون نفر دیگر یکی است.

ستاره دریایی مغز ندارد.

هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نیست

Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 939
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

اخبار علمی و آموزشی
 
مردان بیشتر از زنان صحبت می‌کنند
 
محققان انگلیسی بعد از مطالعه توانایی زبانی زنان و مردان به این نتیجه رسیدند که زنان در طول روز کمتر از مردان صحبت می کنند ولی توانایی برقراری ارتباط در آنها قویتر از مردان است.  
  مردان بیشتر از زنان صحبت می‌کنند
 
 
 
 
 
  صفحه آخر بعدى   ۸   ۷   ۶   ۵   ۴   ۳   ۲   ۱  
 
هویت انسانی توسعه نگرشی نو به آموزش و پرورش و توسعه انسانی
 
 
    پژوهشگر حوزه آموزش و توسعه از تالیف كتاب «هویت انسانی توسعه؛ نگرشی نو به آموزش و پرورش و توسعه انسانی در جامعه ایران» خبر داد و گفت: در این اثر تلاش بسیاری برای ارایه و تبیین مفهوم توسعه انسانی و نقش و كاركرد نظام آموزشی در فرایند توسعه انسانی شده است.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۲۵ : ۲۲ : ۱۸
 
 
 
کاهو خاصیت درمانی دارد
 
  کاهو خاصیت درمانی دارد
 
    متخصصان تغذیه می‌گویند کاهو حاوی ویتامین ب ۶، ویتامین ث، ویتامین ای، اسید فولیک و بسیاری دیگر از املاح معدنی است و یکی از مهمترین نتایج گنجاندن این سبزی باطراوت در رژیم غذایی حفظ سلامت چشم‌ها و بینایی است.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۵۳ : ۱۹ : ۱۸
 
 
 
آیا روان درمانی موجب تغییرات در مغز می‌شود؟
 
  آیا روان درمانی موجب تغییرات در مغز می‌شود؟
 
    دارو و روان درمانی تواما به افراد مبتلا به اختلالات روانی مثل اضطراب کمک می‌کند که مشکل خود را بهتر کنترل کرده و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۲۸ : ۱۹ : ۱۸
 
 
 
مصرف آب و غذای آلوده موجب انتقال هپاتیت A و E می‌شود
 
  مصرف آب و غذای آلوده موجب انتقال هپاتیت A و E می‌شود
 
    یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که ویروس‌ها مهم‌ترین عامل ابتلا به هپاتیت هستند، گفت: در این راستا بیماری‌های تنفسی و انواع گلو دردها می‌تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۵۶ : ۱۸ : ۱۸
 
 
 
کارگاه آموزشی استخراج تقویم شمسی برگزار می شود
 
  کارگاه آموزشی استخراج تقویم شمسی برگزار می شود
 
    کارگاه یک روزه استخراج تقویم شمسی با حضور کارشناسان مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز ۱۳ اسفندماه برگزار می شود.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۲۷ : ۱۸ : ۱۸
 
 
 
ورزش و رفتار درمانی علائم سندرم خستگی مزمن را كاهش می‌دهد
 
  ورزش و رفتار درمانی علائم سندرم خستگی مزمن را كاهش می‌دهد
 
    پزشكان تاكید كردند كه ورزش و رفتار درمانی شناختی به بهبود و كاهش علائم سندرم خستگی مزمن كمك می‌كند.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۵۹ : ۱۷ : ۱۸
 
 
 
میزان آسیب‌پذیری مرورگرهای اینترنتی جهان در برابر حملات سایبری
 
  میزان آسیب‌پذیری مرورگرهای اینترنتی جهان در برابر حملات سایبری
 
    مطالعات جدید نشان می دهند از هر ۱۰ مرورگر اینترنتی ۸ مرورگر به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و به روز نکردن بسته های امنیتی مرورگرها توسط کاربران در معرض حملات هکرها قرار دارند.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۳۶ : ۱۷ : ۱۸
 
 
 
کمک خرسها در سفر طولانی به فضا
 
  کمک خرسها در سفر طولانی به فضا
 
    دانشمندان فکر می کنند با کمک گرفتن از یکی از عادات زیستی، یعنی به خواب زمستانی فرو رفتن خرسهای سیاه می توانند فضانوردان را برای سفرهای طولانی مدت فضایی آماده کنند.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۱۶ : ۱۷ : ۱۸
 
 
 
سوزاک، باکتری سارقی که از بدن انسان می‌دزدد
 
  سوزاک، باکتری سارقی که از بدن انسان می‌دزدد
 
    دانشمندان برای اولین بار در ژنوم باکتری عامل بیماری سوزاک،‌ قسمتی از ژنوم انسانی را کشف کردند. سوزاک تنها در انسان دیده شده و شاید به همین دلیل،‌ این باکتری به این خوبی با بدن انسان‌ها سازگار شده است.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۵۷ : ۱۶ : ۱۸
 
 
 
شست وشو با آب سرد؛ اولین اقدام درمانی درابتلا به سوختگی‌های شیمیایی
 
  شست وشو با آب سرد؛ اولین اقدام درمانی درابتلا به سوختگی‌های شیمیایی
 
    سوختگی‌های شیمیایی در اثر تماس مستقیم با مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی ایجاد و باعث آسیب غیر قابل برگشت پوست می‌شوند.
 
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹   ۲۴ : ۱۶ : ۱۸
 
 
 
کشف یک گونه جدید اسب دریایی در موزه!
 
<Yahoo! Avatars

:: بازدید از این مطلب : 894
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()